Logotyp Lyssna-Njut Fibernät AB
MENYMENY
  • Vårt fibernät
  • Support
  • Nyheter
  • Kontakt

ALCATEL

Fiberkonverterare

Uttagen på långsidan av fiberkonverteraren.
Ibland sitter fiberkonverteraren i ett mediaskåp.

ENKEL FELSÖKNING


Video-lampan på min fiberkonverterare lyser inte

Detta kan bero på att det inte finns något TV-abonnemang på adressen, eller att abonnemanget ännu inte aktiverats.

Inga lampor lyser på min fiberkonverterare

Börja med att kontrollera att fiberkonverteraren har ström. Kontrollera att strömkabeln sitter i ordentligt både i el-uttaget och i fiberkonverteraren.
Det kan även vara bra att kontrollera att det finns ström i el-uttaget.
Har man kontrollerat strömkabeln och el-uttaget och inte hittar något fel kan man prova att byta strömkabel. Kontakta Sappa för att få en ny strömkabel till din fiberkonverterare.

Lamporna på min fiberkonverterare lyser som de ska men jag får inget internet

Testa att koppla en dator direkt mot din fiberkonverterare, vänta ca 5min och kontrollera om du får nätverksanslutning. Får du anslutning när du kopplar direkt fungerar tjänsten.

FELSÖK MED LAMPORNA

På din fiberkonverterare finns ett antal lampor.
Har du både internet- och TV-abonnemang ska LAN-lampan blinka antingen gult/grönt, det betyder att det går internettrafik. Video-lampan ska blinka grönt.

Har du endast internet-abonnemang och inte bor i en förening som har avtal för SVT-kanalerna och TV4 är Video-lampan släckt.

Lamporna på din fiberkonverterare kan vara ett bra ställe att börja felsöka. Har du problem med internet/TV – börja med att kontrollera om lamporna lyser som de ska.

En del av

Lyssna-Njut Fibernät AB

Stockholmsvägen 125,
746 49 Bålsta, Sverige

info@lyssna-njut.se

0171-595 65

Information

  • Integritetspolicy
  • Villkor

Kontakt

  • Kontakta oss
  • Vårt fibernät